Pro-Merchandise ziet dat er de laatste tijd steeds meer merklabels en kledinglijnen op worden gezet. Niet zo heel gek, want de gemiddelde Nederlander heeft toch iets meer tijd over door de huidige situatie. Desalniettemin snappen wij dat het lastig kan zijn om een begin te maken met jouw merklabel of kleding label, want waar moet je nu eigenlijk beginnen? En waar moet je allemaal rekening mee houden? Relax, want na het lezen van dit blog weet jij precies wat jou te doen staat om jouw eigen merklabel of kledinglijn te beginnen!

Een eigen merklabel begint met een ondernemingsplan

Welke rechtsvorm kies je? Welke vergunningen zijn er eventueel nodig? Welke verzekeringen heb je nodig? Hoe groot is jouw afzetmarkt? Wat zijn je concurrenten? Hoe komt je aan klanten?

Helaas maar waar, dit zijn de ‘wat saaiere’ dingen die jij op een rij moet zetten in jouw ondernemingsplan. Dit is immers het fundament voor jouw merklabel. Gelukkig bestaat het businessplan ook uit leuke dingen zoals het bedenken van de naam van jouw kledinglabel en het logo! En wat voor een designs en ontwerpen wil jij terugzien binnen jouw merklabel? Dit alles neem je op in jouw plan.

Let op; een merklabel opzetten kost geld

Daarom is het belangrijk om in het businessplan van jouw merklabel ook een financieel plan op te nemen. Want het starten met een merklabel kost nu eenmaal geld. Het bouwen van de webshop, het laten produceren van de kledinglijn en investeren in marketing. Zorg dat je goed in kaart krijgt hoeveel het jou gaat kosten om jouw merklabel op te zetten, zodat je niet voor verrassingen staat. 

Marketing, marketing, marketing!

Je kunt er niet meer om heen.. want met alleen een webshop ben je er nog niet! Om jouw eigen merklabel of kleding label goed op de markt te brengen, is marketing key. Zorg ervoor dat je zichtbaar bent, niet alleen via jouw website, maar ook op sociale media. Een ideaal platform is natuurlijk Instagram. Jouw merklabel met toffe kleding en accessoires ziet er natuurlijk supergaaf uit, wat perfect is om te showen op Instagram. En vergeet ook Facebook niet! Zet een advertentie op die op Facebook en Instagram te zien zijn om de aandacht te trekken. Tip: ook TikTok wordt steeds populairder, vergeet ook zeker dit platform niet om jouw merklabel of kledinglijn aan de man te brengen.

In 4 eenvoudige stappen een eigen kleding label beginnen

Als ontwerper is het aan te raden om een maakbedrijf te zoeken voor de productie van jouw merklabel. Want wat is een merklabel zonder kleding en accessoires? Het is dan ook aan te raden om een samenwerking met een bedrijf aan te gaan die met jou meedenkt, je advies geeft wanneer nodig en je vooral ontzorgt. Immers heb je het erg druk met het op de markt brengen van jouw merklabel of kledinglijn, dat jij je niet ook nog zélf alles kunt of wilt produceren. Pro-Merchandise is dan misschien de ideale partner om jou te helpen bij jouw merklabel. Hoe wil je weten? Via een eenvoudig stappenplan heb jij binnen no-time jouw custom made kledinglabel gelanceerd!

Stap 1: kiezen uit standaard of custom made. Bij standaard moet je denken aan private label kleding. Dit is kleding die al voor geproduceerd is en die je vervolgens kunt personaliseren met jouw logo en ontwerp. Bij custom made kleding kun je vrijwel alles zelf kiezen, zoals de kleur van de stiksels.

Stap 2: Kies je kleding. Eenvoudig kunnen we het niet maken. Want waar ga jij voor? T-shirts, polo’s, hoodies, caps, jassen.. de keuze is reuze!

Stap 3: bedrukken of borduren? De kleding en accessoires van jouw merklabel wil jij natuurlijk voorzien van jouw logo en/of unieke ontwerp. Maar ga jij dan voor het bedrukken of borduren van de kleding? Pro-Merchandise doet beide! Laat je adviseren en kom er achter wat de mogelijkheden zijn.

Stap 4: Kies een afwerking. Waar moet je dan aan denken? Nou, aan de geborduurde label aan de binnenkant van de kleding met jouw logo erop. Of misschien is een metalen label in de vorm van jouw logo iets voor jou? Ook PVC labels zijn erg populair om op de kleding te (laten) bevestigen.

Benieuwd naar wat het jou gaat kosten om de kleding te produceren? Neem dan eens contact op met Pro-Merchandise om een offerte te krijgen voor jouw merklabel.

Categorieën: Uncategorized

0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *