De naamsbekendheid van het bedrijf vergroten is veelal één van de belangrijkste marketingdoelstellingen van bedrijven. Of u nu kort geleden een nieuw bedrijf bent gestart, of al wat langer actief bent; naamsbekendheid is voor ieder bedrijf essentieel. Of uw bedrijf nu onder het MKB (midden- en kleinbedrijf) valt of een grote internationale speler is; als mensen niet van uw bedrijf afweten kunt u ze ook niet als klant binnenhalen. Maar hoe kunt u nu het beste die naamsbekendheid vergroten? Dat leest u allemaal in deze blog. Lees dus snel verder en ontdek drie manieren waarop u de naamsbekendheid van uw bedrijf kunt vergroten.

Online vindbaarheid

Steeds meer mensen struinen het internet af om informatie over een product te vinden, reviews te lezen en prijzen te vergelijken. Wat dat betreft is het ontzettend belangrijk dat uw bedrijf ook online gevonden kan worden. Een eigen website mag tegenwoordig niet meer ontbreken. Zorg ervoor dat deze aantrekkelijk en altijd up-to-date is. Door goede SEO-teksten te schrijven, kunt u invloed uitoefenen op de positie van uw website in zoekmachines zoals Google. Want u wilt natuurlijk wel dat uw website bovenaan verschijnt wanneer mensen een bepaalde combinatie van zoekwoorden invoeren. Daarnaast kan adverteren via bijvoorbeeld Google AdWords uw online vindbaarheid vergroten. En vergeet ook de verschillende social media platformen, zoals Facebook, Instagram en Twitter niet!

Like, deel en win-acties

Wanneer u op Facebook actief bent, heeft u ze vast al weleens voorbij zien komen: de zogenaamde like, deel en win-acties. Dit zijn acties waarbij mensen die de betreffende pagina volgen worden opgeroepen om een bericht te liken en te delen op hun eigen tijdlijn. Hier zit vrijwel altijd een bepaalde incentive aan vast, bijvoorbeeld dat mensen kans maken op een leuke prijs. Doordat mensen gevraagd worden om het bericht openbaar te delen, gaat het al snel als een lopend vuurtje rond. Voordat u het weet heeft u tientallen tot honderden extra volgers op uw social media kanalen. Het enige wat u dan nog moet doen is ervoor zorgen dat deze nieuwe volgers klant worden.

Offline reclame

Dat de online vindbaarheid steeds belangrijker wordt, betekent echter niet dat u geen aandacht meer hoeft te schenken aan het offline gedeelte. Door offline en online met elkaar te combineren, kunt u uw naamsbekendheid maximaliseren. Er zijn nog steeds mensen die graag de krant lezen en het niet vervelend maar juist leuk vinden om wekelijks een stapel folders en huis-aan-huisbladen te ontvangen. Stop er eens een gratis monster bij! 

Of wat dacht u van een leuk weggevertje? Zoals een katoenen of canvas tas of shopper met daarop uw bedrijfsnaam of logo gedrukt? Wanneer mensen deze tas de volgende dag naar de supermarkt meenemen, maken ze als het ware gratis reclame voor uw bedrijf. Voordat u het weet heeft het hele dorp het over uw bedrijf! Bestel daarom nu uw bedrukte katoenen of canvas tassen bij Rotimshop

Categorieën: Uncategorized

0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *